Chcete lepšiu prácu? Zapracujte na svoje značke

14. septembra 2017

Predstavte si, že namiesto obchádzania nekonečného množstva pohovorov sa vám firma ozve sama. Lákavé, že? Ak chcete zvýšiť šance, že sa to naozaj stane, začnite pracovať na tom, aby sa o vás vedelo. Ako? Poradíme vám.

Základom je naučiť sa zmysluplne rozvíjať svoju osobnú značku čiže brand. A prečo? Pretože aj keď budete ten najlepší programátorka, manažérka, asistentka, dátová analytička … ale nikto to nebude vedieť, potom sa vám energia vložená do vzdelania a vlastnej práce vráti len ťažko, a nebojte sa, síce na prvý pohľad pripomína školské skloňovanie, ale toto vás bude baviť!

 

  1. pád – Kto, čo

… je osobná značka? Značka ste vy, ako vás vidia ostatní. To vy musíte vedieť opísať a poslať ďalej do sveta, čo vás baví, v čom ste šikovná, kam chcete profesne rásť, čo nového sa chcete učiť a čo je pre vás v živote (nielen v práci) dôležité.

  1. pád – Bez koho, čoho

… sa zaobídete? Určite bez falošnej skromnosti. Zahoďte zbytočnú hambu,  mať vlastný web, blog či vizitky je niečo nepatričné. Značka už dávno nie je len témou, ktoré musia riešiť firmy alebo ľudia na voľnej nohe. Aj ako zamestnankyňa v malej či veľkej firme môžete byť výraznou osobnosťou, pri ktorej je každému jasné, v čom je dobrá a čo ju baví.

  1. pád – Komu, čomu

… tým prospejete? Primárne hlavne sama sebe! Naučiť sa prirodzene popísať, kde ste práve tu a teraz vo svojom živote, v čom ste prospešná svojmu okoliu (tímu, firme, …), vám pomôže upevniť sebavedomie. Zároveň ste čitateľnejšie pre svoje okolie. Práve touto cestou sa k vám môžu dostať skvelé pracovné ponuky. A nemusí ísť vždy o novú prácu, ale napríklad aj o nový projekt v rámci firmy, kde pracujete.

  1. pád – Koho, čo

… chcete osloviť? Máte jasno „odkiaľ, kam“ v živote práve teraz profesijne idete, viete jasne opísať, v čom ste dobrá? Fajn, než ale vložíte energiu do svojej seba prezentácie (tzv. Osobný marketing), uvedomte si, na koho cielite. Rovnako ako firma vie, kto je jej klient, aj vy si určite, kto je ten váš. Medzinárodná americká firma so sídlom v Londýne? Lokálne Neziskovka? IT oddelenia u vás vo firme, s ktorým chcete viac spolupracovať?

  1. pádom – Oslovujeme, voláme!

… Lucka – skvelá grafička! Tereza – najlepšia lektorka! Toto je vaším cieľom. Ak makáte na tom, aby vaša značka bola jasne, autentická (zostaňte určite vždy sama sebou) a konzistentná, potom je len otázkou času, kedy si vás ľudia nájdu.

  1. pád – O kom, o čom

… teda ten osobný marketing je? Ak už viete, kto je váš „klient“, potom si podľa toho určte jednak správny komunikačný kanál, štýl komunikácie a tiež vhodný obsah. Pre niekoho to bude super odborný blog na LinkedIn, pre niekoho to bude prezentácia na miestnych

  1. pád – S kým, s čím

… do toho môžete ísť? Alebo čo je to-branding? Nebuďte v tom sama. Pozrite sa na hviezdy pop-music alebo hip-hopu, ktoré si vzájomne hosťujú vo svojich klipoch. Pracujte na skvelých projektoch (na začiatku napríklad aj ako dobrovoľníčka), spojte sa so zaujímavými ľuďmi na rovnakej vlne (áno, spoločné hodnoty sú fakt dôležité). A propagujte sa vzájomne.

Zdroj: zeny.cz, Pinterest

Daj vedieť svojím priateľom

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


*